« ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ ……ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ» ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ- Δ τάξη

Στις 16 Δεκεμβρίου οι μαθητές/τριες της Δ τάξης, με συνοδούς εκπαιδευτικούς τους υπεύθυνους των τμημάτων Δ1 κ.Δημήτριο Λιάμπα και Δ2 κα Ελένη Αντωνάκη,είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παιχνίδια μέσα στο χρόνο»,στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου.Εκεί μας υποδέχθηκαν οι υπεύθυνες για το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση του προγράμματος, κα Ολυμπία Νασιώκα –αρχαιολόγος και η κα Τερψιχόρη (Τέρη) Ξανθοπούλου –εικαστικός.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε τρεις υποενότητες :

α) Παρουσίαση από την κα Ξανθοπούλου των ειδωλίων και των αντικειμένων που αποτυπώνουν και αποδεικνύουν τη διαχρονική ύπαρξη των παιχνιδιών από την αρχαιότητα μέχρι τη σημερινή εποχή. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τα αρχαία παιχνίδια, τα ονόματά και τη χρήση τους , ήρθαν σε επαφή με αντίγραφά τους, ενώ παράλληλα έγινε συσχετισμός μεταξύ των αρχαίων, παλιότερων και σύγχρονων παιχνιδιών.

β) Δραστηριότητα χαλάρωσης και συγκέντρωσης υπό την καθοδήγηση της κας Νασιώκα πριν τη μετάβαση στην αίθουσα Συλλογών του μουσείου.

γ) Ξενάγηση στην αίθουσα αγγείων και ειδωλίων με έμφαση στη συλλογη Λαμπροπούλου.Σύσχετιση ειδωλίων και αγγείων ως αντικειμένων της καθημερινής ζωής. Σύνδεση και διαφοροποιήσή τους ως προς τη χρήση.

Η παιδαγωγική άποψη ότι το παιχνίδι και το μέσο του παιχνιδιού είναι υπαρξιακής σημασίας για το παιδί, επιβεβαιώνεται τόσο από ιστορικούς της τέχνης και του πολιτισμού όσο και από παιδαγωγούς όλων των εποχών. Το παιδί όλων των εποχών και όλων των λαών είναι το ίδιο, όσον αφορά τα ένστικτα, τις ασχολίες και τα παιχνίδια του. Ο χαρακτήρας των παιχνιδιών‐αντικειμένων είναι ο ίδιος εδώ και χιλιάδες χρόνια. Σε μερικά μάλιστα παιχνίδια, ο σκοπός και η μορφή τους είναι ίδια.Γιαπαράδειγμα,κούκλες, ζώα και κουδουνίστρες βρίσκει κανείς τόσο στους τάφους των αρχαίων Ελλήνων και στους αιγυπτιακούς τάφους, όσο και στους χώρους των σύγχρονων σπιτιών.

Το συγκεκριμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζει στο παιχνίδι, ως ατομική και κοινωνική δραστηριότητα – αναπόσπαστο μέρος του δημιουργικού ελεύθερου χρόνου στον παιδικό κόσμο κατά την αρχαιότητα και παρακολουθεί την εξέλιξή του μέχρι τα σύγχρονα παιδικά παιχνίδια.Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στις σχολικες αιθουσες με την επεξεργασία φύλλων εργασίας.

Ο βιωματικός χαρακτήρας του προγράμματος σε συνδυασμό με την δομημένη παρουσίαση και την προσωπικότητα των υπευθύνων υλοποίησής του, μας ικανοποίησε απόλυτα. Αποχωρήσαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις και με υπόσχεση επιστροφής και συνεργασιας σε επόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *