Αρχική Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές Διάκριση του σχολείου μας στο 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας
Ένα μακρύ ταξίδι μάθησης και γνώσης για τον Πολύγυρο έληξε με τον πιο όμορφο τρόπο. Μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση και στηριζόμενοι στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, οι μαθητές του Ε1 τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Πληροφορικής κου Γεώργιου Αλεξιάδη, δημιούργησαν μια εφαρμογή-παιχνίδι για Android κινητά για τον Πολύγυρο, για την οποία διακρίθηκαν μέσα από τη συμμετοχή τους στο 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας που έλαβε χώρο το τριήμερο 21-23 Απριλίου 2015 στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS της Θεσσαλονίκης.
Η εφαρμογή με τίτλο «Ποιος θέλει να γίνει Πολυγυριούχος;» έκλεψε τις εντυπώσεις και οι μαθητές έλαβαν αξιοθαύμαστα σχόλια για την παρουσίασή της στο εν λόγω συνέδριο. Κέφι, χαρά, μεράκι και προσήλωση ήταν μόνο μερικά από τα συστατικά της επιτυχίας. Παράδοση και τεχνολογία «παντρεύτηκαν» με αξιοζήλευτο και μοναδικό τρόπο, προσελκύοντας έντονα το ενδιαφέρον μαθητών και κοινού.
Λίγα λόγια για την εργασία
Η απόφαση για την κατασκευή του συγκεκριμένου παιχνιδιού λήφθηκε ύστερα από την επιθυμία των μαθητών να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό και σύγχρονο κουίζ γνώσεων τοπικού ενδιαφέροντος. Η θεματολογία του παιχνιδιού καλύπτει επτά ενότητες: Αξιοθέατα, Γεωγραφία, Τέχνη, Ψυχαγωγία, Παραδοσιακά Φαγητά, Ιστορία και Αθλητισμός του Πολυγύρου. Αξιοποιώντας την πλατφόρμα App Inventor, η υλοποίηση του παιχνιδιού έλαβε προγραμματιστική μορφή, τέτοια ώστε να μπορεί να «τρέχει» η εφαρμογή σε κινητά και ταμπλέτες με λογισμικό Android.
Ο γενικότερος σκοπός της εργασίας ήταν η μελέτη, διάκριση, ερμηνεία και υλοποίηση των φάσεων ανάπτυξης μιας πολυμεσικής εφαρμογής, όπως επίσης και η εισαγωγή των μαθητών σε βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Ως βασικό μοντέλο ανάπτυξης ορίστηκε το μοντέλο του καταρράκτη, σύμφωνα με το οποίο η εργασία δομήθηκε σε τέσσερις κυρίαρχες φάσεις (Ανάλυση, Σχεδίαση, Υλοποίηση, Ολοκλήρωση). Σε κάθε μία από τις τέσσερις αυτές φάσεις οι μαθητές οικοδόμησαν βήμα-βήμα τη συνολική εργασία, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Το τελικό αποτέλεσμα φυσικά δεν ήταν άλλο από το ίδιο το παιχνίδι.
Μέσα από όλο αυτό το ταξίδι που πραγματοποίησαν, οι μαθητές βίωσαν μία πρωτόγνωρη εμπειρία, ένιωσαν ιδιαίτερη ικανοποίηση από το γεγονός ότι το προϊόν που παρήγαγαν είναι εφαρμόσιμο στην πραγματική ζωή, ανέπτυξαν κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες, ενώ διεύρυναν τις δεξιότητές τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Σε γνωστικό επίπεδο, μερικοί από τους στόχους που κατέκτησαν οι μαθητές είναι: να περιγράφουν και να εξηγούν τα στάδια ανάπτυξης μιας πολυμεσικής εφαρμογής, να αναζητούν και να επιλέγουν κριτικά στοιχεία πολυμέσων, να επεξεργάζονται αρχεία εικόνων και ήχου, να ερμηνεύουν και να χρησιμοποιούν απλές προγραμματιστικές εντολές, να αξιολογούν και να βελτιώνουν μια εφαρμογή πολυμέσων.
Αν αναρωτιέστε πώς προέκυψε ο τίτλος του παιχνιδιού, τότε δεν έχετε παρά να κατεβάσετε την εφαρμογή από τον επίσημο δικτυακό τόπο του σχολείου (http://2dim-polyg.chal.sch.gr) όπου βρίσκεται δημοσιευμένη και να την εγκαταστήσετε σε κινητό Android. Θα ανακαλύψετε ότι η εφαρμογή προσομοιάζει το γνωστό τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;», με τη μόνη διαφορά ότι δεν περιέχει κάποια βοήθεια. Σας προτρέπουμε λοιπόν να παίξετε το παιχνίδι μας και να επιχειρήσετε κι εσείς να γίνετε «Πολυγυριούχοι».
Φωτογραφικό υλικό συνεδρίου και επίσκεψης στο φράγμα της Θέρμης
You need to upgrade your Flash Player
Ηλεκτρονική παρουσίαση της εργασίας